Tietoa seurasta

Rauman Uimaseura perustettiin vuonna 1914. Seuran toiminta-ajatuksena on edistää liikuntaharrastusta sen toiminta-alueella ja tarjota yhtä tapaa liikkua ja harrastaa hienon lajin parissa.

Rauman uimaseura on satakunnan suurin ja monipuolisin uimaseura.

Rauman Uimaseuran uintiryhmät on jaettu uimaopetus-, harraste- ja kilpauintiryhmiin. Ryhmien määrät ja tasot vaihtelevat kausittain uimarien, valmentajien ja ohjaajien määrän mukaan.

Uimaopetusryhmät (vesipeuhulat ja vesirallit) harjoittelevat kerran viikossa altaassa. Vesipeuhularyhmissä (3-6-vuotiaat) opetellaan vedessä liikkumisen alkeita. Vesiralliryhmissä (5-10-vuotiaat) opetellaan uinnin, uimahyppyjen, vesipallon ja taitouinnin alkeita. Uimaopetusryhmissä suoritetaan taitomerkkejä.

Harrasteryhmä on tarkoitettu lapsille, nuorille ja aikuisille uintitekniikoiden perusteet osaaville uimareille.

Kilpauintiryhmissä uimarit harjoittelevat tason ja iän mukaisissa ryhmissä. Kilpauintiryhmien uimarit harjoittelevat 2-11 kertaa viikossa altaassa, minkä lisäksi heillä on ohjattuja kuivaharjoituksia.

Huippu-uimareiden valmentaminen koviin kansallisiin ja kansainvälisiin kilpailuihin on osa seuran toimintaa.

Rauman Uimaseura järjestää erilaisia kurrsseja. Lisäksi seuralla on aloittelijoiden ja edistyneiden uimahyppyryhmät.

Mukaan Rauman uimaseuran toimintaan ovat tervetulleita kaikki uintiharrastuksesta kiinnostuneet lapset, nuoret ja aikuiset!