VESIRALLI 1

Vesirallit on tarkoitettu yli 4,5-vuotiaille lapsille, jotka ovat käyneet seuramme Vesipeuhulat tai omaavat samat taidot muuten. Vesiralliryhmissä ei ole yläikärajaa, mutta suosittelemme ryhmiä alakouluikäisille ja nuoremmille. Ikää tärkeämpää on kuitenkin oikean tasoinen ryhmä. Vesiralli-ryhmissä tavoitteena on, että niiden jälkeen lapsi osaa vapaa-, selkä- ja rintauintia, erilaisia hyppyjä, vesipelastustaitoja sekä temppuja siten, että hän voi siirtyä seuramme ensimmäiseen valmennusryhmään, Tekniikkastarttiin. Lapsi on Vesiralli-ryhmien jälkeen pohjoismaisen määritelmän mukaan uimataitoinen tai hyvin lähellä uimataitoisuutta. Vesiralleissa harjoitellaan kerran viikossa.

Vesiralli 1

• 4,5–10-vuotiaille
  • Lähtötasovaatimuksina
    • 25 metrin uimataito selällään tai vatsallaan syvässä vedessä, 15 metrin uimataito toisinpäin syvässä vedessä
    • Rohkeus sukeltaa (mennä veden alle)
    • Rohkeus hypätä syvään veteen.
  • Ryhmässä harjoitellaan mm. kuperkeikat vedessä, uintilajien tekniikoita, hyppyjä ja vahvistetaan metrimääräistä uimataitoa

Ryhmät keväällä 2024

• Sunnuntaisin klo 16:30-17:15