VESIRALLI 3

Vesirallit on tarkoitettu yli 4,5-vuotiaille lapsille, jotka ovat käyneet seuramme Vesipeuhulat tai omaavat samat taidot muuten. Vesiralliryhmissä ei ole yläikärajaa, mutta suosittelemme ryhmiä alakouluikäisille ja nuoremmille. Ikää tärkeämpää on kuitenkin oikean tasoinen ryhmä. Vesiralli-ryhmissä tavoitteena on, että niiden jälkeen lapsi osaa vapaa-, selkä- ja rintauintia, erilaisia hyppyjä, vesipelastustaitoja sekä temppuja siten, että hän voi siirtyä seuramme ensimmäiseen valmennusryhmään, Tekniikkastarttiin. Lapsi on Vesiralli-ryhmien jälkeen pohjoismaisen määritelmän mukaan uimataitoinen tai hyvin lähellä uimataitoisuutta. Vesiralleissa harjoitellaan kerran viikossa.

Vesiralli 3

• 5,5–12-vuotiaille
  • Lähtötasovaatimuksina
    • 100 metrin uimataito siten, että matkan aikana uidaan sekä selällään että vatsallaan
    • Vapaauinti sivulta hengittäen
    • Rintauinnin käsiveto ja potku erikseen
    • Delfiinipotkut
    • Liu’usta etuperin kuperkeikkaan.
  • Ryhmässä harjoitellaan mm. uintilajien tekniikoita, erilaisia kuperkeikkavariaatioita, hyppyjä ja vahvistetaan metrimääräistä uimataitoa sellaiseksi, että uimari pärjää seuraavaksi Tekniikkastartissa

Ryhmät keväällä 2024

• Sunnuntaisin klo 18-18:45