Aikuisten uimakoulu

Aikuisten uimakoulu on tarkoitettu yli 16-vuotiaille nuorille ja aikuisille, joiden uimataito on 0-25 metriä. Ryhmään tullessa uimarin ei tarvitse osata mitään, myöskään sukeltaa. Suosittelemme uimalasien käyttöä, se helpottaa opettelua. Uimalaseja hankkiessa osta sellaiset lasit, jotka jättävät nenän vapaaksi (eli ei sukellusmaskia).

Tavoitteena on oppia luottamaan veteen, hallita kelluminen selällään ja vatsallaan, oppia hengitystekniikkaa, lisätä metrimääräistä uimataitoa ja opetella alkeisuintilajien tekniikoita (mahdollisesti myös varsinaisten uintilajien). Kurssilla opetellaan myös sukeltamaan (painautumaan veden alle).

Kymmenen kerran kurssin hinta on 150 € sisältäen opetuksen ja sisäänpääsymaksut uimahalliin. Kurssimaksusta puolet maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä ja toinen puolikas ja seuran kalenterivuosittainen jäsenmaksu (40 €) laskutetaan kurssin alettua. Uimarin tulee ostaa kassalta ennen ryhmän alkua kassan aukioloaikojen puitteissa ranneke (10 €), johon ladataan käyntikerrat. Ryhmän maksimikoko on kahdeksan uimaria, jotta jokainen saa yksilöllisempää ohjausta omien tarpeidensa mukaan. Opettajana on Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton kouluttama uimaopettaja.

Ilmoittautuminen ryhmään aukeaa tällä sivulla 20.8. klo 18!

Ryhmät syksyllä 2024

• Sunnuntaisin klo 18-18:45 (allasaika)