RaUS-cupit

Osakilpailujen järjestäminen edellyttää, että uimareiden vanhemmat ovat valmiita ja aktiivisia toimimaan kilpailujen toimitsijoina. Jos perheelle annettu toimitsijavuoro ei sovi, tulee se vaihtaa jonkun kanssa. Osoitettua toimitsijavuoroa ei saa jättää täyttämättä. Toimitsijoiden tulee olla uimahallin taka-aulassa (vanha aula) viimeistään 30 minuuttia ennen kilpailujen alkua.

Rauman Uimaseuran CUP-uinnit koostuvat useasta osakilpailuista, joissa uimareille jaetaan pisteitä sijoituksen mukaan. Uimareiden kauden osakilpailuissa keräämät pisteet lasketaan yhteen ja ikäsarjojen kolme eniten pisteitä kerännyttä uimaria palkitaan

Valmentajat ilmoittavat ryhmänsä uimarit Tempukseen viimeistään viikkoa ennen kilpailuja

Uimarin on uitava osakilpailuissa laji aina omassa ikäsarjassaan mikäli se on mahdollista. Uimari voi kuitenkin osallistua vanhempaan ikäsarjaan, jos hänen omassa ikäsarjassa ei ole kyseistä lajia tarjolla. Uimari palkitaan kuitenkin vain yhdessä ikäsarjassa. Uimarin on uitava cup-kauden aikana vähintään kaksi hyväksyttyä kilpailusuoritusta, jotta hänet palkitaan.

Osakilpailuissa kilpailujen nopeuttamiseksi saatetaan yhdistää lajeja uitavaksi samoissa erissä. Esimerkiksi P-9 ja P-11 saattavat uida lajinsa samassa erässä, mutta pisteet jaetaan kuitenkin molemmista ikäsarjoista erikseen.

Aloittelijaksi katsotaan uimari, joka on korkeintaan 10-vuotias. Aloittelijoissa uimarit saavat uida korkeintaan yhden vuoden (yhden syys- ja yhden kevätkauden kummassa järjestyksessä tahansa). Jos uimari on uinut jossain cup-osakilpailussa jonkin lajin ikäsarjoissa, ei hän voi tämän jälkeen enää uida aloittelijoissa.

Osakilpailuista jaetaan pisteitä seuraavasti sijoituksen perusteella:

1. 10 pistettä
  2. 8 pistettä
  3. 6 pistettä
  4. 5 pistettä
  5. 4 pistettä
  6. 3 pistettä
  7. 2 pistettä
  8. 1 pistettä

TOIMITSIJAT

Toimitsijoiden tulee olla uimahallin taka-aulassa viimeistään 30 minuuttia ennen kilpailujen alkua.

Kilpailut loppuvat noin klo 21.30. Hallista on oltava pois viimeistään klo 21.45.